סדנת יצור תרופות – שכבת א'

ביום שישי 6/1  יצאו כיתות א' למסע היכרות עם התרופות. למדו כיצד התרופות התפתחו מתקופת האדם הקדמון ועד היום, המשמעות של תרופה, מהן השפעות חיוביות ושליליות של תרופה ולמי מותר לייצר תרופה.

הלבשנו את התלמידים ממש כמו יצרנים אמתיים עם חלוקים, כובעים וערדליים, ולקחנו אותם במסע לייצור תרופות.

דימינו את תהליך ההכנה של תרופה לתהליך הכנת עוגה, והבנו יחד שהתרופה עשויה מחומר פעיל ומחומרים נוספים שמגדילים את נפח התערובת כמו חומרים מצמיגים, חומרי טעם ועוד שקובעים את הצבע, הטעם והצורה של התרופה.

למדנו כיצד על ידי הוספת סוכר או חומר טעם הופכים את התרופה לטעימה וניתנת לבליעה. התלמידים טעמו מיץ לימון עם ובלי סוכר והבינו את החשיבות של אחידות התערובת ואפילו הדגמנו כיצד התערובת מתערבבת במפעל תרופות על ידי ערבוב במערבל.

התלמידים טעמו סוכריות אבקה על מנת לחוש את הטעם האבקתי של התרופה בפה, ולמדו כיצד דוחסים את התערובת שמתקבלת לטבליות.

כל תלמיד קיבל כמוסה ופתח אותה לשניים ואפילו ראו איך הכמוסה מתמוססת בגופנו.

עברנו לשלבי האריזה ולמדנו למלא שפופרות של משחה ומדוע יש בקבוקים עם פקקי בטחון כנגד פתיחה של ילדים (נתנו לילדים להתנסות בפתיחה של בקבוקים מסוג זה).

התלמידים למדו על תנאי האחסון הנאותים לתרופות, ושאסור לשמור תרופות בחדר האמבטיה.

התלמידים למדו שלכל תרופה יש תאריך ותוקף ורצוי להשתמש לפני סיום התוקף.

לסיכום, התלמידים הבינו שתרופות הן חשובות אך עלולות גם להזיק ולכן:

  • אסור לקחת תרופה ללא נוכחות מבוגר.
  • אין ליטול תרופה שאין עליה זיהוי.
  • לפני נטילת התרופה יש לבדוק את התוקף.

בסוף הפעילות הוסבר לתלמידים על חשיבות שמירה על היגיינה כדי שלא נדבק במחלות והילדים קיבלו בקבוקי אלכו – ג'ל לחיטוי.

תודה לכרמית, אמא של יובל ג., מכיתה א'2 העובדת במעבדה לייצור תרופות, על הפעילות החווייתית.

הייתה זו למידה משמעותית, מיוחדת ומהנה. ישר כוח!!!  לתמונות…

20170106_110543

כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות