יום הנגישות

ביום א' שוחחנו על המילה "מוגבלות", התלמידים שיתפו באנשים עם מוגבלות שהם 

מכירים מסביבתם הקרובה, על התאמת הסביבה לנכים (נגישות) כגון: סימון ברייל במעלית 

מעליות "מדברות", רמפות, מעליון, רמזורים "מדברים" ועוד. 

הוספנו מילים לאוצר המילים שלנו כגון: עיוור = סומא, נכה, חירש, תתרן ואיטר יד ימינו. 

בהמשך נחשפו התלמידים לשחקן הגולף העיוור זוהר שרון ולספורטאית האולימפית פסקל ברקוביץ. בכיתה הוצג ספר ברייל ותלמידים הוזמנו למשש את הבליטות, התלמידים התנסו בציור בעיניים עצומות וכן בציור בעזרת הפה לאחר שצפינו בנועה, ציירת בעזרת הפה, המנהלת חיים רגילים, להפתעת הילדים. בסופה של הפעילות תיארו הילדים את התרגשותם לראות אדם עם מוגבלות המנהל חיים נורמליים, מתחתן, מביא ילדים, עוסק בפעילות ספורטיבית, מטייל בחו"ל ועוד, הזכות של כולנו לחיות בעולם המותאם לאנשים עם מוגבלות .

בהמשך השבוע, ביום ג' נערך בבית הספר יום הנגישות.

  • כיתות א התנסו במגוון פעילויות הקשורות לאדם בעל מוגבלות: מכשולים בעיניים עצומות, ציור בעיניים עצומות  צביעת בריסטול גדול דרך הפה, הדבקת מדבקות כשיד אחת בתוך כפפה, בניית מגדל ביד אחת, הכרת מילים בסיסיות בשפת סימנים, מישוש ספר הכתוב בכתב ברייל.
  • כיתה ב'2 ציירה עם עיניים עצומות
  • כיתה ד'1 הכינה קולאז' על דמויות מפורסמות בעלי מוגבלות וסיפורי ההצלחה שלהם!
  • כיתה ג'1 לקחה חלק ביום הנגישות והתנסתה בציור עם עיניים עצומות וציור בעזרת הפה.

היה מרתק וחוויתי!

לסרטון- https://youtu.be/rUTNzb75IrI

כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות